2015: Het jaar van Limebizz

POSTED IN Blog 3 December 2014

deOndernemer gaat veelvuldig gebruik maken van Layar. De krant, en dus ook deOndernemer, komt tot leven met behulp van het extra materiaal dat Layar biedt. Het nieuwe concept, Augmented Reality (AR) genoemd, biedt veel mogelijkheden voor het bedrijfsleven. Een filmpje als bedrijfspresentatie, mogelijkheden om direct op je smart-phone of tablet contact te maken en te bestellen bij een bedrijf, je kunt het zo gek niet bedenken of het kan. “Alles kan”, zegt Theo Glaudemans, eigenaar en mede-oprichter van Limebizz, het bedrijf dat Layar aan de man brengt. Met succes. In korte tijd is het bedrijf wereld marktleider in Augmented reality. Van Helmond tot New York.

SONY DSC

HELMOND – Het is allemaal snel gegaan met Limebizz. Onlangs opende het bedrijf kantoren in Berlijn en New York. En dit is nog maar het begin, voorspelt Glaudemans, een van de drie eigenaren. Want Augmented Reality, noem het alles wat je als informatie kan toevoegen aan een simpele foto in een blad, heeft de toekomst. Iedereen, zo lijkt het, wil wel gebruik maken van de nieuwe technieken.
Layar ontwikkelde de techniek en de App, Limebizz brengt het juiste ge-bruik, creatief concept en implemen-tatie op de markt. Met veel succes. Veel grote bedrijven, multinationals zelfs, maken via Limebizz gebruik van Layar. “2015 wordt het jaar van de Augmented Reality, dat wordt dan wereldwijd op de kaart gezet. Bedrijven zien nu steeds meer wat er mogelijk is met de techniek en willen dan ook hiermee een brug slaan van offline naar online.”
”Augmented Reality, of toegevoegde realiteit, is een live, direct of indirect beeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd. Met behulp van geavanceerde AR kun je ervoor zorgen dat de toegevoegde informatie op een intuïtieve manier kan worden weergegeven en er ook interactief mee kan worden omgegaan. “In principe is alles mogelijk”, zegt Theo Glaudemans.

“Het begint met een filmpje, dat je laat afspelen door middel van het scannen van een een foto in een blad. Via Layar scan je die op smartphone of ta-blet en daar kun je dan rechtstreeks het filmpje bewonderen. In zo’n film-pje zie je bijvoorbeeld een bedrijfspresentatie. De mogelijkheden zijn tal-loos. Het presenteren via een filmpje van je bedrijf is maar een eerste stap. Je kunt klanten de weg wijzen naar je bedrijf, je kunt sneller rechtstreeks contact creëren met je klant. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk.”

Investeren in crisistijd
Het begon allemaal in Helmond. In 2009. De crisis bereikte zijn hoogtepunt. Samen met Rens Eijgermans begon Theo Glaudemans zijn consulting organisatie Limebizz. Sales en marketing. “Business refreshment, bedrijven die het moeilijk hadden, anders neerzetten in de markt. Proberen ze de oogkleppen af te laten doen, terug naar de basis. Bedrijven aansturen zich meer onderscheidend te presenteren. Dat bleek een succes, in 2010 konden we ons eerste personeel aannemen. Toen moesten ook wij eraan geloven, in 2011 verloren we twee grote klanten door de crisis. Dat deed pijn, ook bij ons. We hadden zes man personeel, we waren genoodzaakt die te laten gaan. Voor ons werd het tijd om business refreshment op onszelf toe te passen.”
In die tijd kwam Limebizz in contact met Layar, het bedrijf dat excellent was op het gebied van Augmented Reality, maar niet erg goed was in de verkoop van hun product. “We hadden veel overeenkomsten. Ook Layar begon in 2009, de ontwikkeling liep parallel met Limebizz. In 2012 heb-ben we samen een nieuw concept ont-wikkeld en vanaf 2013 voeren wij alleen projecten uit die te maken hebben met AR vraagstukken.”

Grote klanten
En met veel succes, kun je wel zeggen. Het partnership met Layar heeft beide partijen geen windeieren gelegd. Ze vullen elkaar perfect aan: Layar voor de ontwikkeling van de producten, Limebizz voor de sales en marketing daarvan.
“De allereerste grote klant die we binnenhaalden was Playboy”, zegt Glaudemans. Velen volgden. Om er een paar te noemen: ANWB, Bijenkorf, ABN Amro, Akzo Nobel, Renault en nu Wegener. In het buitenland gaat het al evengoed fantastisch. Onlangs heeft Limebizz twee vestigingen geopend, een in Berlijn en een in New York. Eigenlijk kun je vanuit welke plek dan ook onze business doen. Helmond is goed, we komen uit Helmond, willen hier eigenlijk niet weg. Bovendien, Belgen zien Helmond als een perfecte Benelux vestiging. Maar soms is het nodig mensen in de buurt van een nieuw project te hebben. Zo zijn we nu in onderhandeling met een klant in de autobranche in Duitsland. Daarom zijn we in Berlijn gaan zitten, een paar weken geleden geopend. Drie weken geleden openden we een vestiging in New York, op Broadway. Kun je een betere plek bedenken? We hebben samenwerkingen gedaan in Saudi Arabië, komen eigenlijk over de hele wereld.”
Ingegeven door de ontwikkelingen heeft Limebizz een derde partner: Paul van de Looij. Zijn achtergrond: telecom en ict. Intussen heeft Limebizz achttien mensen in dienst en kantoren in Helmond, Amsterdam, Berlijn en New York. De groei zit erin. En de verwachtingen zijn groot.
“Want let op: 2015 wordt het jaar waarin de AR door Limebizz op de kaart wordt gezet.”

SONY DSC

Kans voor ondernemers
Is Layar voor de lezer van de krant een aanwinst, voor de ondernemers biedt het extra mogelijkheden om hun bedrijf, artikel of diensten nog eens extra onder de aandacht te brengen. En dat op een originele manier.
”We voegen een dimensie toe aan het dagblad, dat lezers nu op papier in de bus krijgen. Layar biedt toegevoegde waarde met digitale, multimediale producties die met-een bekeken kunnen worden”, zei hoofdredacteur Johan van Uffelen vorige week al in BN DeStem. De lezer profiteert van Layar, de adverteerder ook. Een onderneming heeft nu veel meer mogelijkheden de lezer een kijkje te laten nemen in zijn bedrijf en zijn bezigheden. Tot nu toe kon de ondernemer zijn verhaal vertellen aan de journalist, zelf zijn boodschap doorgeven en daarbij een foto plaatsen.
Vanaf nu kan hij achter zo’n foto allerlei toegevoegde informatie zet-ten. Om maar eens wat te noemen: een bedrijfsfilmpje. Heeft een bedrijf een filmpje, dan moet het geen probleem zijn om dat om te zetten in de krant. Een andere mogelijkheid is het snel rechtstreeks creëren van contact tussen klant en ondernemer. Via Layar kan je op de website van het bedrijf komen. Met behulp vans Layar kun je zelfs producten bestel-len.
Onze accountmanagers kunnen ondernemers uitleggen wat alle mogelijkheden zijn.

Wat is Layar?
Met behulp van de App Layar kunnen lezers exclusieve extra’s bekijken in het dagblad BN DeStem en deOndernemer. Die extra’s horen bij artikelen in de papieren krant. De werking van Layar is simpel: Als u een foto tegenkomt met het Layarlogo kunt u die scannen met behulp van de Layar App op uw smartphone of tablet. Automatisch verschijnt de extra toegevoegde informatie op uw scherm. Alle extra’s kunt u herkennen aan het Layarlogo, dat we in de foto plaatsen.
Vorig jaar heeft deOndernemer al drie keer met Layar geëxperimenteerd. Dat was in het kader van de verslaglegging van een aantal projecten met als thema de leegloop van het platteland in Noordwest-Brabant van Rabobank. Van die Layar mogelijkheden is toen veel gebruik gemaakt. Vanaf nu gaat deOndernemer veelvuldig gebruik maken van Layar.
In deze uitgave van deOndernemer bieden we twee toegevoegde extra’s: eentje op pagina 2, waar achter een foto van het Belmeisje een bedrijfsfilmpje te zien is van C2B Personeelsdiensten en een op deze pagina, waar Limebizz, de absolute specialist in dit soort zaken, laat zien wat de mogelijkheden zijn. Volgt u de aanwijzingen die op pagina 3 staan en het komt allemaal goed.

Comments are closed.

Loading