Creatieve beurs ondersteuning

POSTED IN Portfolio | TAGS : , , , 29 April 2015

AkzoNobel Amersfoort en Zweden hebben tijdens een beurs (JEC 2015, Parijs) gebruik gemaakt van Layar door enkele beurswanden te voorzien van AR. De informatie die na het scannen met Layar werd ontsloten bevatte o.a. informatie over de divisie, producten en de website. Zo kon de gebruiker een transparante video bekijken (alpha channel). Daarnaast is er een relatieve geo layer ontwikkeld welke zowel algemene als productinformatie bevat. Deze informatie staat om de gebruiker heen gepositioneerd wanneer men na het scannen met Layar rustig om zijn/haar as draait. Dezelfde informatie (video en geo layer) is ook gebruikt als layar voor brochures. Zo kunnen bezoekers van de beurs ook thuis de informatie nogmaals bekijken. Specifiek voor Zweden gaven de Layar elementen inzicht in de toepassing van het materiaal Polymer. Door gebruik te maken van een 3D element van een windmolen gaf AkzoNobel aan waar het product specifiek in is verwerkt.

Augmented Reality is dus uitermate geschikt om ook beursstands tot leven te laten komen.

Voorbeelden

Klik op onderstaande voorbeelden om deze te vergroten en te scannen met de Layar app.

Doeklichtbak3

Video met transparantie

StartGEO

Start Geo layer en kijk om je heen

akzo2

Bekijk de windmolen

Comments are closed.

Loading