Layar: een unieke AR beleving met grenzeloze mogelijkheden

POSTED IN Blog 25 February 2014

De media-industrie zit in zwaar weer. Printmedia die abonnees verliezen en een consument die gratis content eenvoudig kan verkrijgen. Start-ups en grote spelers spelen daar vaak digitaal op in. En hoe breng je geprinte media het best tot leven? Juist, met Layar. Meer hierover op Converging Media Conference ’14.

De mobiele augmented reality (AR) browser maakt het mogelijk om lezers en gebruikers een digitaal verrijkt beeld van de echte wereld te tonen en daarmee een nieuwe beleving te bieden. Magazines, advertenties en abri posters veranderen direct in een interactieve bron vol met video’s, foto’s, infographics en geluiden.

“Layar biedt oneindig veel mogelijkheden. Zo kan een afbeelding in een magazine tot leven komen en ontstaat er binnen no time een volledige 3D verschijning van een auto voor je ogen. Zelfs voorwerpen kunnen voorzien worden van een Layar concept.” Theo Glaudemans is Co-founder & CEO van Limebizz, een Nederlands bedrijf dat campagnes creëert rondom de AR app. “Maar de belangrijkste factor om een Layar campagne tot een succes te maken, is een gedegen implementatie en de juiste Call-to-action.”

Zo was er in januari het nieuws dat magazine Linda stopte met het gebruik van Layar, omdat er ‘te weinig belangstelling bij de lezers’ zou zijn. De voornaamste reden hiervan is volgens Glaudemans dat in eerste oogopslag geen enkele Layar herkenning te vinden was op de pagina’s van het tijdschrift. “Lezers moeten direct het Layar logo opmerken, en daardoor getriggerd worden om de app te openen. Daarbij is de Layar nog een relatief nieuw concept en is het van belang om lezers stap voor stap kennis te laten maken met de toepassing en het gebruik van de app.”

Limebizz – gevestigd in Amsterdam en Helmond – is wereldmarktleider op het gebied van Layar concepten en implementaties. Limebizz stelt samen met de klant de doelstellingen op, waarna de Layar campagne wordt vormgegeven. “Een extra voordeel aan Layar is dat het effect van de campagne gemakkelijk meetbaar is. Daardoor is het resultaat direct zichtbaar.” Theo Glaudemans van Limebizz zal aanwezig zijn als spreker op Converging Media Conference ’14.

Aan de start van de Olympische Winterspelen in Sochi heeft Limebizz, in samenwerking met Wegener Media, een Olympische Spelen Special uitgebracht; een unieke bewaarkrant, geheel voorzien van verschillende Layar implementaties. “Er is zelfs een Sochi 2014, Corendon spel ontwikkeld, om de lezer een volledig interactieve ervaring te bieden.” Download de Layar app en ontdek hier enkele mogelijkheden van Layar.

bron: http://www.convergingmedia.eu/

Comments are closed.

Loading